10-11 ialah tahun Manchester United.. Juara EPL kali 19!

Ketahuilah kepada pihak-pihak lawan bahawasanya team kegemaran aku, Manchester United telah menang kejuaraan EPL kali ke-19 buat sekian kalinya. Walaupun diorang hanya seri dengan Blackburn Rovers tetapi itu sudah cukup melayakkan mereka JUARA TAK TERKALAHKAN musim ini.

Selepas ni UNITED bakal menempuh perlawanan akhir PIALA JUARA-JUARA EROPAH pada 28 Mei 2011 di Stadium Wembley sesuai dengan lirik lagu tema M.U sendiri . Aku menaip sambil dok layan lagu GLORY-GLORY ni. Hahahaha!


Musim 2010-11 adalah musim ke-19 Manchester United di Liga Perdana Inggeris, dan 36 musim berturut-turut mereka di persada bola sepak Inggeris. Ini adalah musim pertama dengan baju baru sponsor AON, selepas empat musim dengan AIG.

Tujuan utama United adalah untuk mendapatkan semula gelaran Liga Perdana, menetapkan rekod baru kemenangan sembilan belas dalam pemburuan. Mereka juga bersaing di Liga Juara-Juara Eropah untuk 15 musim berturut-turut.

Manchester United memulakan musim dengan mengalahkan Chelsea 3-1 di Stadium Wembley pada tarikh 8 Ogos 2010 untuk menuntut perlawanan pertama musim, Community Shield atau Piala Sumbangsih.
Mereka bagai PERTAHANAN yang berjaya di Piala Liga Carling dengan dilihat untuk menjadi pasukan kedua untuk memenangi pertandingan untuk 3 musim berturut-turut, selepas Liverpool pada tahun 1983 (yang kemudian pergi untuk memenangi buat kali keempat pada tahun 1984). Namun, cengkaman mereka di pertandingan ini dapat dipecahkan oleh West Ham United, yang mengenepikan Reds Devil dengan kekalahan 4-0 di Upton Park di Pusingan Kelima pada tarikh 30 November 2010.

Pada tarikh 19 Disember 2010, Sir Alex Ferguson menjadi pengurus paling lama di dalam sejarah Manchester United, memadamkan rekod Sir Matt Busby's dari 24 tahun, 1 bulan dan 13 hari yang bertanggung jawab atas kelab.

Pada tarikh 1 Februari 2011, United dengan rekod tak pernah kalahkan untuk 29 pertandingan, setelah menang 3-1 atas Aston Villa di Old Trafford. Mereka gagal untuk meneruskan rekod tersebut dengan kekalahan 2-1 kepada Wolverhampton Wanderers di Molineux pada tarikh 5 Februari 2011. Ini ialah pertama kali mereka kalah dalam liga sejak 3 April 2010 kekalahan 2-1 di tempat sendiri kepada Chelsea.

United juga layak ke peringkat separuh akhir Piala FA 2010-11 tetapi kalah 1-0 di Wembley ke Manchester City pada tarikh 16 April 2011.

NO MATTER WHAT, ALL THE EYE LOOKING TO THE ONLY CHAMPION FOR 2010-2011 - MANCHESTER UNITED.

Bangga menjadi salah seorang die hard fan M.U

-Bersambung- aka -To be continue-

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Oh Belog!

Apesal! Apesal! Apesal!

Blogobo.. Blogobo.. Blogobo

Komuniti Blogger Pahang

Powered By Blogger
Sensei-Itok-WanUSJ-Along Productions. Powered by Blogger.