Nipakcik, pakcik ade hal tlg top up kan RM30...

Hujung minggu macam arini mmg best! Erti kat lain, HEAVEN kate orang sekarang. Tambah2 lagi org bujang macam aku hihi.

Dalam dok rilek2, bermalas2an kat ruang tamu sambil tgk MELODI kat tb3 yg bersiaran secara langsung kat stadium Bukit Jalil, masuk lah satu SMS. Aku ingatkan mesej dr awek aku.. rupanya hampehh!

Nombor Penghantar SMS agak panjang(maybe nombor dari seberang), +6285342566523. Berikut ialah isi kandungan SMS tu :

"Nipakcik, pakcik ade hal tlg top up kan pakcik RM30 kat no 0178940092"

Aku dengan selamba buat 'dono'(*don't know) aje ngan SMS tu. Mungkin ade antara korang yg merasakan tindakan aku tu tak berperikemanusian.. mungkin betol pakcik aku dalam kesusahan. Tapi persoalan nya, pakcik tu siapa? Haha! Kat situ tu pon, kita boleh agak SOMETHING WRONG SOMEWHERE..

Untuk pengetahuan wokme2 ye, aku ade terbaca dalam Metro pasal kes ni baru minggu lepas :



Hmm, pada hemat aku lah(chewah! ayat macam pro beb), macam2 cara nak tipu orang. Aku pon tak sangka diorang boleh hantar secara rawak termasuk diri aku sendiri. Masa aku baca berita tu, aku tak terpikir yg aku pun akan dapat SMS yg sama.. Naseb baek, aku aku dah tau awal2.


Pada kawan2 aku, geng2 aku sekalian.. jgn lah kita terus percaya bulat2 bila dapat SMS macam tu. Pastikan SMS tu betol2 dari pakcik kita. Kalu tidak, masak kita kita weii! Tingkatkan prestasi.& kurangkan kontroversi<pinjam ayat pengacara Melodi, Wahid ngan Fafau hihi>


-Bersambung-

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Oh Belog!

Apesal! Apesal! Apesal!

Blogobo.. Blogobo.. Blogobo

Komuniti Blogger Pahang

Powered By Blogger
Sensei-Itok-WanUSJ-Along Productions. Powered by Blogger.