Kutip, kutip & kutip lagi

Adoii, terbiar bersemak-samun blog aku semenjak dua menjak ni.. Hari ni aku mendapat ilham baru pasal tabiat rakyat Malaysia ku. Enjoice!

Dimana ade lori tembikai terbalik..

Disitulah rezeki terpijak(ye lah tu..)
 

Ini kes lori bawak beras eksiden, ramai yg dtg 'bantu' kutip beras berterabur atas jalan raya.. Ramai yg mengaut keuntungan makan beras percuma stok sebulan.

Hahh atas ni pulak kes jip eksiden bawak duit syiling berterabur atas jalan raya.. Lagi ramai dtg 'bantu' kutip duit dari membantu mangsa.. ish! ish!

Tapi yang peliknya kat bawah ni...



Bergelimpangan haiwan 'haremm' itu dimana-mana.. takde siapa yang pedulikan untuk mengutip..


PASAL APA TAKDA SAPA NAK KUTIP??
Sedangkan ke enam-enam gambar di atas tetap HARAM untuk dilakukan..

Kehkehkeh!.. Malaysiaku tercinta :)



-Bersambung- aka -To be continue-

2 comments:

azmnor said...

Assalamualaikum dan salam aidil fitri minal aidil wal faizin Wan..,

memang semua tu haram dan dilarang oleh Islam kepada kaum muslimin dan muslimat, mukminin dan mukminat....tapi yg bawah sekali tu "sudah terang lagi bersuluh"..

dalam maksud en3 Wan kali ini...


http://arora-pekak.blogspot.com/

wanUSJ said...

salam raya haji pulak abg azmnor.. tak perasan ada komen kat sini.. Memang mendalam maksud saya tu bang hihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Oh Belog!

Apesal! Apesal! Apesal!

Blogobo.. Blogobo.. Blogobo

Komuniti Blogger Pahang

Sensei-Itok-WanUSJ-Along Productions. Powered by Blogger.