Showing posts with label Selangkah Ke Alam Angker. Show all posts
Showing posts with label Selangkah Ke Alam Angker. Show all posts

Pengalaman seram saya sendiri, Palm Spring Golf Resort, PD @ 15/06/2011..


Kisah yang agak meremangkan bulu tengkuk & bulu roma kat bawah ni aku dapat dari emel forwarded by member ofis.. Kalau kamu tanya betul ke tidak cerita ni? Sahih ke tidak cerita ni? Aku akan jawab "Wallahhu'alam bisawab".. Segala pengetahuan hanya terserah pada Allah.



Berikut ialah rentetan cerita nya..


Rabu, 15/6/11  – saya dpt voucher free 3h/2mlm @ Palm Spring Resort PD  – Tolong jgn duduk situ!
 
Ø   1.30pm
Check in. Receptionist dia ok, 5 star. Tp apartment? Ya Allah, seram, mcm kedai tinggal, usang, suram, beberapa blok pecah2, berlalang, parking lubang sana sini, kolam renang kering & xde org lain check in langsung! Masuk bilik, langsir lusuh & koyak2. Tuala pun sama. Sgt2 lain suasana bilik tu. Remang tengkuk, tp cuba wat xtau. Rasa panas sgt (pdhal dh on aircond paling sejuk & kipas paling laju!) kami g mandi laut kt Blue Lagoon. Ok la, laut bersih & cantik.


Ø   6.30pm
Balik bilik. Husband nmpak 'benda'  di sebalik tangga & 'benda'  itu hilang dlm dinding! Tp dia diam je, xnk bg tau.


Ø   7.00pm
Lps mandi husband xsedap ati, nk balik time tu juga! Masa kemas beg, anak saya duk renung toilet. Husband marah, jgn pndang toilet! (mereka bdua nmpak 'bnda'  tu ada dlm toilet!)


Ø   7.20pm
Masa nk keluar bilik, tiba2 anak saya ckp “baby xnk balik, nk main kt sini, ada kawan. ‘Dia’  nk kawan ngan baby” ohh tidak! Kami paksa dia kuar bilik. Gila la!


Ø   7.25pm
Masa sibuk masukkn beg dlm kete, anak saya lg skali duk tenung tangga apartment, tp kali ni muka dia takut sgt2!


Ø   7.40pm
Odway balik rumah mertua kt seremban, dlm kete husband citer ape yg dia nmpak. Tiba2 anak saya mncelah, katanya “mama, td ada hantu  kt situ. Hantu  tu ada depan baby, tkejut baby. dia nk main ngan baby” Ya Allah, aduhai!

Mlm tu tdo rumah mertua. Nasib baik anak x meragam. Tp saya xleh tdo smpai jam 4 pagi, baru terlena.

Khamis, 16/6/11  - Anak saya demam muntah2, terkejut agaknye. Dia banyak senyap & baring je. Pakcik husband saya bg tau, kolam renang hotel tu ramai budak mati lemas  & bilik hotel kami duduk tu ada budak hilang dlm bilik. Hilang begitu sje depan keluarga mereka!  Xde org duduk hotel tu pun sejak 3 tahun yg lepas.

Jumaat, 17/6/11  - Anak saya cakap “mama, hantu  tu takut air. Hantu  tu nk main ngan baby, hantu  tu ckp kt baby 'haahaaa...haahaaa' baby nmpak kt kat toilet, kat dlm katil..”



Ya Allah..nasib baik kami cepat kluar dr hotel tu, tanpa tdo 1 mlm pun........


P/S : Aku sendiri meremang jugak bulu roma lepas baca.. Tapi macam cerita dalam drama Mistik Alam Hitam kat channel Astro Ria pun ada jugak.. Entahlah..

-Bersambung- aka -To be continue-

Gambar Hantu kat Apartment di Relau.. Mmg ANGKER!


Nih ada gambaq sorang mamat ni yg amik gambaq dia guna hp.
Lokasi : Relau, Penang.
Ada pompuan dok kat belakang koridor tu...mamat tu lak demam tak kebah lepas tu.



Kawan ofis aku pon dulu tinggal kat apartment relau ni..mmg ada gangguan sket tmpt nih. Unit ada 3 bilik tapi satu bilik tu...sapa2 pon masuk rasa mcm tak tenteram. Jadi last2 bilik tu kunci mcm tu jer...satu malam hasben dia pi dapor dalam pukul 2 pagi...terpandang satu lembaga tgk berdiri kat balcony luar...hmm tak tunggu lama lah lepas tu terus pindah Mmg...kawan satu ofis..rumah tu la nih dah dijual...my
fren  tu  balik dok rumah mak dia.

Kalau malam hasben dia balik lambat dari kerja...dia dok sorang2 dalam bilik...boleh rasa mcm ada org/makhluk lain duduk dalam bilik sebelah...bulu tengkuk tak pasal2 dok meremang jer. Kalau kakak
dia atau sapa2 mai masuk bilik tu pun boleh rasa gerun semacam Hmm... Relau.. dulu kawasan ni memang hutan...  sekarang baru membangun..

Agaknya hantu dalam hutan tu.. bila dah ada pembangunan tak ada tempat nak tinggal..  so tinggal kat apartment la.. mcm kat lkw ... ada satu projek kondo yang dah 70% siap.. pastu terbelengkalai... sekarang dihuni oleh hantu... mlm2 boleh dengar orang sembang2 dan membasuh lagi....


-Bersambung- aka -To Be Continue-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Oh Belog!

Apesal! Apesal! Apesal!

Blogobo.. Blogobo.. Blogobo

Komuniti Blogger Pahang

Powered By Blogger
Sensei-Itok-WanUSJ-Along Productions. Powered by Blogger.